Koningsdag

Vrijmarkt

08:00-12:30 uur.

Wil je van je spulletjes afkomen, laat deze kans dan niet aan je voorbijgaan! Meld je op Koningsdag bij iemand van het Oranjecomité, deze zijn te herkennen aan kleding met de opdruk Stichting Nationale Feesten Ouderkerk. Je krijgt dan van ons een plaats toegewezen. Drank en etenswaren mogen niet verkocht worden op de vrijmarkt. Reserveren is niet nodig!
Let op! Bij slecht weer kan de organisatie bepalen dat de vrijmarkt niet doorgaat.

Lawaaioptocht

09:00-09:45 uur.

Wakker worden slaapkoppen!
We beginnen Koningsdag ook dit jaar weer met de lawaaioptocht! Om 08:45 verzamelen we bij de Kooi aan de Rozenlaan. Om 09:00u gaan we achter de geluidswagen aan richting plantsoen de Maenstand om de inwoners van Ouderkerk wakker te maken met veel lawaai! Het thema dit jaar is ‘Superhelden’. We hebben dit jaar maar liefst drie prijzen: Beste/mooiste in thema, hardste geluid en een originaliteitsprijs! De prijsuitreiking vindt plaats voor de aubade.

Route
Start: Rozenlaan (bij de Kooi). Vervolgens via Reigerlaan, l.a. Kerkweg, Julianastraat, Burg. van Waningstraat, l.a. Burg. Neetstraat. Einde: Plantsoen de Maenstand.
(De lawaaioptocht is onder begeleiding van verkeersregelaars).

Aubade

10:00-10:30 uur.

De liedteksten volgen binnenkort.

Springkussendorp

10:30-16:30 uur.

(Voor kinderen van t/m 12 jaar)
De Sporthal van de Drie Maenen is omgetoverd tot een waar speelparadijs voor alle kinderen t/m 12 jaar. Er is toezicht aanwezig maar ouders zijn uiteraard zelf verantwoordelijk voor hun kind(eren). Uiteraard mag je ook zelf met je kind deelnemen.

Let op! Tussen 12:30 en 14:00 uur is het springkussendorp gesloten.

Oudhollandse spelletjes

10:45-16:00 uur.

(Voor kinderen t/m 12 jaar)
In de grote zaal van de Drie Maenen kun je diverse Oudhollandse spelletjes spelen. Haal je strippenkaart en stempel alle spelletjes af! Bij inlevering van de afgestempelde strippenkaart ontvang je wat leuks van ons!

Let op! Tijden zijn onder voorbehoud. Locatie kan afwijken.

Streekmarkt

10:30-16:00 uur.

Nieuw dit jaar is de streekmarkt in de grote zaal van de Drie Maenen. Diverse ondernemers uit Ouderkerk en de omgeving komen hier bij elkaar en verkopen hun spullen of geven een workshop. Kom jij ook kijken wat voor moois ze uit de regio hebben?

Blokrock

12:00-20:00 uur.

Plantsoen de Maenstand is ook dit jaar weer omgetoverd tot een gezellig plein waar een heleboel leuke dingen te doen zijn. De vrijwilligers van de jongerenspeltakken van Scouting Christiaan de Wet zorgen weer voor ouderwetse gezelligheid.

Kijk voor meer informatie over de bands en loterij op facebook.com/blokrock.ouderkerk.

Ringsteken voor kinderen

13:00-14:00 uur.

(Voor kinderen van 10 t/m 16 jaar)
Is het springkussendorp niks meer voor jou maar ben je ook nog te jong om met de trekker mee te doen met ringsteken? Geen nood! Je kunt vanmiddag meedoen met het ringsteken op de skelter! Klik hier om je op te geven en wie weet win jij een mooie prijs tijdens het ringsteken! Je mag uiteraard met je eigen skelter komen maar als je die niet hebt hebben wij er een voor je! Opgeven kan t/m 25 april.
Let op! We hebben een maximum van 40 deelnemers. Vol = vol!

Trekkerringsteken

14:30-16:00 uur.

Uiteraard mag het trekkerringsteken ook dit jaar niet op ons programma ontbreken! Heb jij een klassieke, bijzondere, of gewoon een mooie trekker? Doe dan mee met het ringsteken op de Kerkweg! De deelnemers strijden op de trekker voor twee prijzen: Een prijs voor de hoogste score met het ringsteken en een originaliteitsprijs voor de mooist versierde trekker. De prijzen worden door een onafhankelijke jury uitgereikt.

Opgeven

Opgeven kan tot en met 25 april door hier te klikken.
Let op! We hebben een maximum van 30 deelnemers. Vol = vol!

Veiligheid

Voor de veiligheid van de deelnemers en omstanders wordt elke trekker bemand door minimaal twee personen (een bestuurder en een steker). De bestuurder dient nuchter deel te nemen aan het ringsteken.
Het is helaas niet toegestaan personen mee te nemen in een aanhanger of bak achter de trekker. Door deel te nemen ga je akkoord met het reglement op onze website.

Kinderdisco

17:30-18:30 uur.

(Voor kinderen t/m 16 jaar)
Kom gezellig dansen en springen op discomuziek in de grote zaal van de Drie Maenen. Er mag geen alcoholische drank etc. gebruikt worden in de zaal. Ouders/verzorgers worden dus ook verzocht om niet met glaswerk/plastic bekers in de zaal te komen. De kinderdisco wordt verzorgd door DJ Jeroen Speksnijder.